کد مطلب:171877 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:261

زیارت امام حسین از راه دور
امام صادق علیه السلام به حنان بن سدیر فرمود:

آیا ابا عبدالله علیه السلام را هر ماه زیارت می كنی؟

او جواب منفی داد و حضرت فرمود:

هر دو ماه یكبار زیارت می كنی؟

او جواب منفی داد و حضرت صادق علیه السلام فرمود:

هر سال چطور؟

وقتی او باز جواب منفی داد، امام صادق علیه السلام فرمود:

چقدر به مولایتان جفا می كنید؟!

حنان بن سدیر گفت:

یا بن رسول الله! راه دور است و تهیه زاد و توشه راحله به اندازه كافی در توانم نیست.

امام صادق علیه السلام فرمود:

ضمن غسل و پوشیدن پاك ترین لباست و رفتن به بالاترین مكان منزل و یا رفتن به صحرا، رو به مقبره حضرت ابا عبدالله علیه السلام این زیارتنامه را بخوان:

السلام علیك یا مولای و ابن مولای و سیدی و ابن سیدی؛ السلام علیك یا مولای یا قتیل بن قتیل الشهید السلام علیك و رحمة الله و بركاته أنا زائرك یابن رسول الله بقلبی و لسانی و جوارحی و ان لم ازرك بنفسی و المشاهدة. فعلیك السلام یا وارث آدم صفوة الله و وارث موسی كلیم الله و وارث عیسی روح الله و كلمته و وارث محمد حبیب الله و نبیه و رسوله و وارث الحسن بن علی وصی امیر المؤ منین لعن الله قاتلك وجدد علیهم العذاب فی هذه الساعة و فی كل ساعة.

انا یا سیدی متقرب الی الله جل و عز و الی جدك رسول الله و الی ابیك امیر المؤ منین و الی اخیك الحسن و الیك یا مولای فعلیك سلام الله و رحمته بزیارتی لك بقلبی و لسانی و جمیع جوارحی فكن یا سیدی شفیعی لقبول ذلك منی و انا بالبرائة من اعدائك و اللعنة و علیهم اتقرب الی الله و الیكم اجمعین. فعلیك صلوات الله و رضوانه و رحمته.

سپس بر علی بن الحسین كه در كنار پای امام حسین علیه السلام مدفون است سلام داده و حاجات خود را بیان می كنی و نماز زیارت بپا داشته و می گویی:

انا مودعك یا مولای و ابن مولای و سیدی و ابن سیدی و مودعك یا سیدی وابن سیدی یا علی بن الحسین و مودعكم یا سادتی یا معشر الشهداء فعلیكم سلام الله و رحمته و رضوانه. [1] .


[1] بحار الانوار 101/368 به نقل از كامل الزيارات /288.